Strony

czwartek, 17 grudnia 2015

Christmas time: Christmas trees!

Tradycja mówi, że choinkę powinno ubierać się w Wigilię przed kolacją. Jednak wiemy, że czasami jest to trudne do pogodzenia. Wielu z nas pracuje w ten dzień, jak w każdy inny. Czasami wracają późnym popołudniem i nie mają wiele czasu na przygotowanie samej kolacji, a co dopiero mówić o ubieraniu choinki. Wielu z was ma również dzieci co sprawia że szybciej ubieramy choinkę, żeby szybciej poczuć klimat świąt.
W mojej rodzinie choinkę ubieramy w tygodniu przed świętami. Tata co roku bierze mnie lub siostrę na polowania za choinką! Jedziemy po żywe drzewko i wśród "stada" wybieramy to idealne. Po świętach, choinka nie odchodzi w zapomnienie, bo tata zakopuje ją w ogrodzie. Kiedy choinka jest w domu i tacie uda się ją w końcu postawić, czas na ubieranie. Jako, że moja mama jest typową "zbieraczką"/"kolekcjonerką" różnych rzeczy, to każdą bombkę mamy inną. Wiele bombek, tłuczemy przed świętami, zazwyczaj nie specjalnie. Na górze wieszamy te najpiękniejsze, najdroższe i najkruchsze. Na dole wieszamy te plastikowe i materiałowe, dla kotów. Te co roku strącają z drzewka bombki i turlają po całym salonie. Bezpieczniej więc jest dla wszystkich by na dole były lżejsze i twardsze bombki. 
Choinka dla mnie to największy symbol świąt. Dla mnie ich nie ma bez zapachu choinki. Od wielu lat nie możemy liczyć  na przychylność pogody i nie spodziewamy się śniegu w święta. Dla mnie jedynym wyznacznikiem świąt staje się właśnie ten zapach choinki. To najpiękniejszy zapach na świecie! Kiedy nie ma nas w domu przez pa godzin i wracamy do domu, to zapach choinki roznosi się po domu i jako pierwszy trafia do naszych nozdrzy po powrocie. 
Myślę, że najpiękniejszą choinką jest taka rodzinna! Nie taka kupiona ze sklepu z zaprojektowanym "ubiorem". Koszt jej jest gigantyczny (co prawda postoi parę lat, ale co z tego?!)  nie daje klimatu. Taka choinka nie daje takiego klimatu jak ta rodzinna. 
Zaraz pokaże wam jednak ciekawe inspiracje choinkowe. Choinki przystrojone kwiatami, choinki w jednym kolorze i te bardziej rodzinne. Może zainspirujecie się w tym roku i stworzycie "nową" choinkę. Może właśnie zmieniliście mieszkanie, macie nowy dom i dopiero zastanawiacie się jak powinna wyglądać wasza choinka. Oto moje propozycje. 






Mam nadzieję że zainspirowałam was. Mnie osobiście zainspirowała ostatnia choinka po lewo, taka bardzo rustykalna. Bardzo marzy mi się taka chociaż w jednym pomieszczeniu. Mała choineczka maksymalnie do metra wysokości przystrojona jedynie w szyszki i może koronkowe gwiazdki. Ale to takie marzenie na przyszłość. 
A teraz wybaczcie ale mamy minutę po północy więc kończę. Jutro ostatni dzień na uczelni przed przerwą świąteczną. :) Lecę się wyspać, wypocząć. A już jutro może postaram się i pojawi się nowy post z serii świątecznej. Trzymajcie się cieplutko! <3

4 komentarze:

  1. przepiękne są te choinki :) moja będzie biało srebrna :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę po cichutko na zdjęcie tej choinki pod którymś moim postem :) Chętnie zobaczę! Moją także opublikuję w pierwszy dzień świąt!

      Usuń
  2. piękne choinki, u mnie ubiera się dzień, dwa przed świętami, ale zapala dopiero w wigilię. Dla mnie poza choinką największą wartością świąt jest uroczysta pasterka o 24. Bardzo lubię ten moment w kościele, gdy wszysccy zbierają się, by uczcić narodzenie Jezusa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nigdy nie dotrwałam o tego momentu Wigilii! Wstyd się przyznać, ale za dzieciaka nigdy nie chciałam. A teraz jako dorosła osoba mam dużo więcej obowiązków w domu w ten dzień. Przygotowuje przede wszystkim kolacje świąteczną, pomagam przystroić stół i często jako kierowca jeżdżę parę razy w ciągu dnia po produkty, o których zapomnieliśmy kupić wcześniej. Zawsze po kolacji padam na twarz i nie jestem w stanie pójść na Pasterkę. Ale myślę że w przyszłości bardziej się zmobilizuje, skoro uważasz, że warto :)

      Usuń

Wyświetlenia.

Obserwatorzy